Exkluzivní střešní byty v centru Prahy
V samotném srdci Prahy jen pár kroků od Václavského náměstí, vznikl projekt s názvem Louis Léger House disponující více jak dvěma desítkami luxusních bytových jednotek umístěných v secesní budově.
Každé šesté parkovací místo s dobíjením. Development jde vstříc e-mobilitě
Z evropských silnic by měla od roku 2035 postupně mizet auta se spalovacím motorem. Výrobci je totiž od tohoto data nebudou smět dodávat na trh, navrhuje Evropská komise v rámci nového klimatického balíčku.
Roste podíl malých dispozic a průměrná plocha bytů přes kolísání míří dolů
Byty rychle zdražují. Od počátku roku 2016 do poloviny roku 2021 se průměrná nabídková cena novostavby v Praze zvedla podle Deloitte develop indexu o 85 procent na téměř 140 tisíc korun za metr čtvereční. Logickou reakcí je zmenšování plochy bytů.
Nové byty v Praze loni zdražily o 11 procent a slevy vymizely.
Pražský realitní trh loni zaznamenal extrémy, které tu už dlouho nebyly. Výrazně poklesl počet nových bytů přicházejících do prodeje, zájem kupujících podporovaný hypotečním boomem byl naopak enormní.
Nejen v Praze v posledních letech vyvstává otázka, jak dopadne nová rezidenční výstavba na dostupnost parkovacích míst. Je to ale v první řadě město, které musí říct, co od developerů chce, komentuje Ing. Rostislav Petchenko.
Území Prahy z více než poloviny pokrývá zeleň, je tu řada ploch po někdejších průmyslových areálech nebo například po nádražích. Z nadhledu město nevypadá příliš zastavěné. Ale postupně se zahušťuje. S tím se vždy pojí otázka, jak nová rezidenční výstavba dopadne na dopravu v okolí a na dostupnost parkovacích míst. Odpověď na tuto otázku nemohou nabídnou developeři. Ti se musí řídit stavebními předpisy, které stanovují požadovaný počet stání v novostavbách. Je to tedy v prvé řadě město, které musí říct, co od developerů chce a zohlednit to ve zmíněných předpisech.
Dvě auta na rodinu dnes asi nejsou standard, společnost se obrací ke sdílenému způsobu života a silně například roste carsharing. Přesto se obvykle musíme snažit v rámci projektu vytvořit prostor pro parking, kde to jen jde. Pět podzemních podlaží ale kvůli tomu neuděláme. Jít pod zem je vždy technicky komplikované a nákladné. Většinou tak v našem oboru platí, že na parkovacích stáních se nevydělává. Prodáme je za to, co nás stojí jejich výstavba.
Může se tedy stát, že vzhledem k místním podmínkám vznikne problém s dopravou a rozsahem parkovacích ploch. Developer pak může třeba snížit dům o patro a spočítat si, zda se mu stavba ještě vyplatí. Někdy se ukáže, že nikoli a projekt skončí u ledu. Ale doprava určitě není nechána na pospas nové bytové výstavbě.
Oblíbené