Recept na bytovou krizi ve čtyřech bodech
Byty v Praze za poslední roky podražily o desítky procent. Někdo tomu říká realitní bublina, Ing. Rostislav Petchenko tento stav nazývám bytovou krizí. Poptávka bytů v Praze výrazně převyšuje nabídku a ceny letí vzhůru.
Zelené kaskády nabízí život v zeleni
Lehce industriální vzhled v zeleném hávu, technologie charakterizující moderní bydlení, okolí nabité příležitostmi pro trávení volného času v přírodě. Do centra Prahy je to přitom různými způsoby dopravy půl hodiny a méně.
V Tuchoměřicích vyrostl moderní bytový komplex
V překrásné a klidné lokalitě na západním okraji Prahy vyrostl nový bytový projekt Tuchoměřické zahrady. První etapa výstavby zahrnovala 2 budovy, ve kterých se nachází celkem 32 bytů od 1+kk do 4+kk.
Na Harfě vyrostl bytový dům od Bořka Šípka
Jen pár kroků od stanice metra Českomoravská byl na jaře 2022 dokončen moderní bytový dům pod názvem Harfa Yard, který na první pohled zaujme netradiční fasádou na jejíž podobě se podílel světoznámí architekt Bořek Šípek.
Nejen v Praze v posledních letech vyvstává otázka, jak dopadne nová rezidenční výstavba na dostupnost parkovacích míst. Je to ale v první řadě město, které musí říct, co od developerů chce, komentuje Ing. Rostislav Petchenko.
Území Prahy z více než poloviny pokrývá zeleň, je tu řada ploch po někdejších průmyslových areálech nebo například po nádražích. Z nadhledu město nevypadá příliš zastavěné. Ale postupně se zahušťuje. S tím se vždy pojí otázka, jak nová rezidenční výstavba dopadne na dopravu v okolí a na dostupnost parkovacích míst. Odpověď na tuto otázku nemohou nabídnou developeři. Ti se musí řídit stavebními předpisy, které stanovují požadovaný počet stání v novostavbách. Je to tedy v prvé řadě město, které musí říct, co od developerů chce a zohlednit to ve zmíněných předpisech.
Dvě auta na rodinu dnes asi nejsou standard, společnost se obrací ke sdílenému způsobu života a silně například roste carsharing. Přesto se obvykle musíme snažit v rámci projektu vytvořit prostor pro parking, kde to jen jde. Pět podzemních podlaží ale kvůli tomu neuděláme. Jít pod zem je vždy technicky komplikované a nákladné. Většinou tak v našem oboru platí, že na parkovacích stáních se nevydělává. Prodáme je za to, co nás stojí jejich výstavba.
Může se tedy stát, že vzhledem k místním podmínkám vznikne problém s dopravou a rozsahem parkovacích ploch. Developer pak může třeba snížit dům o patro a spočítat si, zda se mu stavba ještě vyplatí. Někdy se ukáže, že nikoli a projekt skončí u ledu. Ale doprava určitě není nechána na pospas nové bytové výstavbě.
Избранное