Byt je bezpečný přístav i pro banku
Hypotéky jsou velmi levné, lidé si je berou na nákup bytů jako o závod, a to jsou pro developery dobré zprávy. Na optimistický obrázek ale padá stín pochybností: nebobtná nám tady riziko realitní bubliny?
Bydlete bez kuchyně aneb vstříc colivingu
Střecha nad hlavou je jedna z nejdůležitějších věcí, které potřebujeme k životu. Co je takzvaný coliving a jaké vybavení bytů bude v budoucnosti obvyklé? Zjistěte více v našem dnešním článku.
Roste podíl malých dispozic a průměrná plocha bytů přes kolísání míří dolů
Byty rychle zdražují. Od počátku roku 2016 do poloviny roku 2021 se průměrná nabídková cena novostavby v Praze zvedla podle Deloitte develop indexu o 85 procent na téměř 140 tisíc korun za metr čtvereční. Logickou reakcí je zmenšování plochy bytů.
Zelené kaskády nabízí život v zeleni
Lehce industriální vzhled v zeleném hávu, technologie charakterizující moderní bydlení, okolí nabité příležitostmi pro trávení volného času v přírodě. Do centra Prahy je to přitom různými způsoby dopravy půl hodiny a méně.
Nejen v Praze v posledních letech vyvstává otázka, jak dopadne nová rezidenční výstavba na dostupnost parkovacích míst. Je to ale v první řadě město, které musí říct, co od developerů chce, komentuje Ing. Rostislav Petchenko.
Území Prahy z více než poloviny pokrývá zeleň, je tu řada ploch po někdejších průmyslových areálech nebo například po nádražích. Z nadhledu město nevypadá příliš zastavěné. Ale postupně se zahušťuje. S tím se vždy pojí otázka, jak nová rezidenční výstavba dopadne na dopravu v okolí a na dostupnost parkovacích míst. Odpověď na tuto otázku nemohou nabídnou developeři. Ti se musí řídit stavebními předpisy, které stanovují požadovaný počet stání v novostavbách. Je to tedy v prvé řadě město, které musí říct, co od developerů chce a zohlednit to ve zmíněných předpisech.
Dvě auta na rodinu dnes asi nejsou standard, společnost se obrací ke sdílenému způsobu života a silně například roste carsharing. Přesto se obvykle musíme snažit v rámci projektu vytvořit prostor pro parking, kde to jen jde. Pět podzemních podlaží ale kvůli tomu neuděláme. Jít pod zem je vždy technicky komplikované a nákladné. Většinou tak v našem oboru platí, že na parkovacích stáních se nevydělává. Prodáme je za to, co nás stojí jejich výstavba.
Může se tedy stát, že vzhledem k místním podmínkám vznikne problém s dopravou a rozsahem parkovacích ploch. Developer pak může třeba snížit dům o patro a spočítat si, zda se mu stavba ještě vyplatí. Někdy se ukáže, že nikoli a projekt skončí u ledu. Ale doprava určitě není nechána na pospas nové bytové výstavbě.
Favourites