Dům poskládáte jako stavebnici, říká šéf GARTAL Stavební
Připomíná to výrobu v automobilce. Od dodavatelů přichází komponenty jako obklady, instalace, podlahy a řemeslníci je zabudovávají do ocelových či dřevěných modulů přesunovaných na páse. Z těchto modulů se pak na stavbě poskládá celý bytový dům.
V módě je byt s pracovnou a předzahrádkou. Odemknete ho klíčem v mobilu
Česká společnost v mnohém kopíruje západní standardy, ale k bydlení si Češi udržují svůj přístup. „Chtějí žít ve vlastním, což je obrovský rozdíl proti západní Evropě nebo Spojeným státům,“ říká Ing. Rostislav Petchenko.
Stovky lůžek pro ukrajinské uprchlíky
Developerská a investiční skupina GARTAL rozšiřuje svou pomoc uprchlíkům z Ukrajiny, kteří potřebují v Česku ubytovat. V prostorách bývalého hotelu Mars na Kubánském náměstí v Praze nabídne zdarma ubytování pro 200 žen a dětí, a to včetně stravy.
V Hloubětíne vznikl mimořádný viladům
Bytový projekt Viladům Hloubětín naleznete na Praze 9, nedaleko stanice metra Hloubětín. Kompletně rekonstruovaná budova nabízí útulné byty o velikosti 1+kk s promyšlenými dispozicemi, dostatkem světla a třeba také balkonem nebo soukromou předzahrádkou.
Nejen v Praze v posledních letech vyvstává otázka, jak dopadne nová rezidenční výstavba na dostupnost parkovacích míst. Je to ale v první řadě město, které musí říct, co od developerů chce, komentuje Ing. Rostislav Petchenko.
Území Prahy z více než poloviny pokrývá zeleň, je tu řada ploch po někdejších průmyslových areálech nebo například po nádražích. Z nadhledu město nevypadá příliš zastavěné. Ale postupně se zahušťuje. S tím se vždy pojí otázka, jak nová rezidenční výstavba dopadne na dopravu v okolí a na dostupnost parkovacích míst. Odpověď na tuto otázku nemohou nabídnou developeři. Ti se musí řídit stavebními předpisy, které stanovují požadovaný počet stání v novostavbách. Je to tedy v prvé řadě město, které musí říct, co od developerů chce a zohlednit to ve zmíněných předpisech.
Dvě auta na rodinu dnes asi nejsou standard, společnost se obrací ke sdílenému způsobu života a silně například roste carsharing. Přesto se obvykle musíme snažit v rámci projektu vytvořit prostor pro parking, kde to jen jde. Pět podzemních podlaží ale kvůli tomu neuděláme. Jít pod zem je vždy technicky komplikované a nákladné. Většinou tak v našem oboru platí, že na parkovacích stáních se nevydělává. Prodáme je za to, co nás stojí jejich výstavba.
Může se tedy stát, že vzhledem k místním podmínkám vznikne problém s dopravou a rozsahem parkovacích ploch. Developer pak může třeba snížit dům o patro a spočítat si, zda se mu stavba ještě vyplatí. Někdy se ukáže, že nikoli a projekt skončí u ledu. Ale doprava určitě není nechána na pospas nové bytové výstavbě.
Избранное