Menší byt je větší byznys, ale i početné rodiny chtějí žít ve svém
Byty jsou dlouhodobě považovány za dobrou investici, ale v době pandemie koronaviru to zjevně platí více než dřív. Podíl investorů v Česku se zvyšuje, a naopak mírně klesá procento těch, kteří si nový byt kupují, aby v něm sami žili.
V Tuchoměřicích vyrostl moderní bytový komplex
V překrásné a klidné lokalitě na západním okraji Prahy vyrostl nový bytový projekt Tuchoměřické zahrady. První etapa výstavby zahrnovala 2 budovy, ve kterých se nachází celkem 32 bytů od 1+kk do 4+kk.
Bydlení v přírodě, a navíc za hubičku? Tuchoměřické zahrady jsou ideálem pro rodiny
Na západě Prahy, v obci Tuchoměřice, roste v údolí Únětického potoka nový developerský projekt. O byty projevují zájem převážně rodiny s dětmi. Kromě výhodné ceny přitom oceňují i samotnou lokalitu, kde naleznou přírodu i místo pro bezpečný domov.
Nejdražší nové byty se za pandemie prodaly na Vyšehradě, pražský TOP 10 uzavíral Karlín
Bezmála 160 tisíc korun za metr čtvereční byla za období pandemie průměrná nabídková cena prodaného nového bytu na pražském Vyšehradě. Druhé Staré Město už bylo o poznání levnější s cenovkou 20 tisíc korun nižší.
Nejen v Praze v posledních letech vyvstává otázka, jak dopadne nová rezidenční výstavba na dostupnost parkovacích míst. Je to ale v první řadě město, které musí říct, co od developerů chce, komentuje Ing. Rostislav Petchenko.
Území Prahy z více než poloviny pokrývá zeleň, je tu řada ploch po někdejších průmyslových areálech nebo například po nádražích. Z nadhledu město nevypadá příliš zastavěné. Ale postupně se zahušťuje. S tím se vždy pojí otázka, jak nová rezidenční výstavba dopadne na dopravu v okolí a na dostupnost parkovacích míst. Odpověď na tuto otázku nemohou nabídnou developeři. Ti se musí řídit stavebními předpisy, které stanovují požadovaný počet stání v novostavbách. Je to tedy v prvé řadě město, které musí říct, co od developerů chce a zohlednit to ve zmíněných předpisech.
Dvě auta na rodinu dnes asi nejsou standard, společnost se obrací ke sdílenému způsobu života a silně například roste carsharing. Přesto se obvykle musíme snažit v rámci projektu vytvořit prostor pro parking, kde to jen jde. Pět podzemních podlaží ale kvůli tomu neuděláme. Jít pod zem je vždy technicky komplikované a nákladné. Většinou tak v našem oboru platí, že na parkovacích stáních se nevydělává. Prodáme je za to, co nás stojí jejich výstavba.
Může se tedy stát, že vzhledem k místním podmínkám vznikne problém s dopravou a rozsahem parkovacích ploch. Developer pak může třeba snížit dům o patro a spočítat si, zda se mu stavba ještě vyplatí. Někdy se ukáže, že nikoli a projekt skončí u ledu. Ale doprava určitě není nechána na pospas nové bytové výstavbě.
Избранное