Zateplení a kvalitní okna už nestačí. Do bytů přicházejí další energeticky šetrné technologie
Řešení, kterými se dnes developeři snaží odlišit svou nabídku, se časem stanou v bytových projektech nezbytností. Nové domy jsou už dnes energeticky úspornější než před jednou dvěma dekádami. Požadavky se ale stále zpřísňují.
Na Praze 4 vyrostl oceněný bytový dům
V perspektivní a často vyhledávané lokalitě Prahy 4 - Záběhlice vyrostl nový bytový dům s názvem View Spořilov. Nová dominanta tohoto místa nabízí 68 bytů od 1+kk až po 4+kk a dostatek parkovacích stání ve dvou podzemních podlažích domu.
Na Harfě vyrostl bytový dům od Bořka Šípka
Jen pár kroků od stanice metra Českomoravská byl na jaře 2022 dokončen moderní bytový dům pod názvem Harfa Yard, který na první pohled zaujme netradiční fasádou na jejíž podobě se podílel světoznámí architekt Bořek Šípek.
Pětihvězdičkové zaměstnání ve skupině GARTAL
„Stabilní perspektivní firma, kde je prostor pro osobní rozvoj a uplatnění zkušeností. Skvělý tým a skvělé zázemí. Férová komunikace. Žádné škatulkování, každý má možnost být slyšen,“ shrnuje přednosti skupiny GARTAL její HR ředitelka Mgr. Ina Susha.
Nejen v Praze v posledních letech vyvstává otázka, jak dopadne nová rezidenční výstavba na dostupnost parkovacích míst. Je to ale v první řadě město, které musí říct, co od developerů chce, komentuje Ing. Rostislav Petchenko.
Území Prahy z více než poloviny pokrývá zeleň, je tu řada ploch po někdejších průmyslových areálech nebo například po nádražích. Z nadhledu město nevypadá příliš zastavěné. Ale postupně se zahušťuje. S tím se vždy pojí otázka, jak nová rezidenční výstavba dopadne na dopravu v okolí a na dostupnost parkovacích míst. Odpověď na tuto otázku nemohou nabídnou developeři. Ti se musí řídit stavebními předpisy, které stanovují požadovaný počet stání v novostavbách. Je to tedy v prvé řadě město, které musí říct, co od developerů chce a zohlednit to ve zmíněných předpisech.
Dvě auta na rodinu dnes asi nejsou standard, společnost se obrací ke sdílenému způsobu života a silně například roste carsharing. Přesto se obvykle musíme snažit v rámci projektu vytvořit prostor pro parking, kde to jen jde. Pět podzemních podlaží ale kvůli tomu neuděláme. Jít pod zem je vždy technicky komplikované a nákladné. Většinou tak v našem oboru platí, že na parkovacích stáních se nevydělává. Prodáme je za to, co nás stojí jejich výstavba.
Může se tedy stát, že vzhledem k místním podmínkám vznikne problém s dopravou a rozsahem parkovacích ploch. Developer pak může třeba snížit dům o patro a spočítat si, zda se mu stavba ještě vyplatí. Někdy se ukáže, že nikoli a projekt skončí u ledu. Ale doprava určitě není nechána na pospas nové bytové výstavbě.
Oblíbené