Na Praze 4 vyrostl oceněný bytový dům
V perspektivní a často vyhledávané lokalitě Prahy 4 - Záběhlice vyrostl nový bytový dům s názvem View Spořilov. Nová dominanta tohoto místa nabízí 68 bytů od 1+kk až po 4+kk a dostatek parkovacích stání ve dvou podzemních podlažích domu.
Exkluzivní střešní byty v centru Prahy
V samotném srdci Prahy jen pár kroků od Václavského náměstí, vznikl projekt s názvem Louis Léger House disponující více jak dvěma desítkami luxusních bytových jednotek umístěných v secesní budově.
Vždycky jsem chtěl stavět divadlo, říká architekt stadionu Slavie Martin Kotík
Když padne jméno Martin Kotík, první asociací bývá nový stadion Slavie v pražských Vršovicích. Ateliér tohoto architekta má ale na kontě celou řadu počinů, které už od devadesátých let dávají Praze novou, moderní tvář.
Bydlete bez kuchyně aneb vstříc colivingu
Střecha nad hlavou je jedna z nejdůležitějších věcí, které potřebujeme k životu. Co je takzvaný coliving a jaké vybavení bytů bude v budoucnosti obvyklé? Zjistěte více v našem dnešním článku.
Nejen v Praze v posledních letech vyvstává otázka, jak dopadne nová rezidenční výstavba na dostupnost parkovacích míst. Je to ale v první řadě město, které musí říct, co od developerů chce, komentuje Ing. Rostislav Petchenko.
Území Prahy z více než poloviny pokrývá zeleň, je tu řada ploch po někdejších průmyslových areálech nebo například po nádražích. Z nadhledu město nevypadá příliš zastavěné. Ale postupně se zahušťuje. S tím se vždy pojí otázka, jak nová rezidenční výstavba dopadne na dopravu v okolí a na dostupnost parkovacích míst. Odpověď na tuto otázku nemohou nabídnou developeři. Ti se musí řídit stavebními předpisy, které stanovují požadovaný počet stání v novostavbách. Je to tedy v prvé řadě město, které musí říct, co od developerů chce a zohlednit to ve zmíněných předpisech.
Dvě auta na rodinu dnes asi nejsou standard, společnost se obrací ke sdílenému způsobu života a silně například roste carsharing. Přesto se obvykle musíme snažit v rámci projektu vytvořit prostor pro parking, kde to jen jde. Pět podzemních podlaží ale kvůli tomu neuděláme. Jít pod zem je vždy technicky komplikované a nákladné. Většinou tak v našem oboru platí, že na parkovacích stáních se nevydělává. Prodáme je za to, co nás stojí jejich výstavba.
Může se tedy stát, že vzhledem k místním podmínkám vznikne problém s dopravou a rozsahem parkovacích ploch. Developer pak může třeba snížit dům o patro a spočítat si, zda se mu stavba ještě vyplatí. Někdy se ukáže, že nikoli a projekt skončí u ledu. Ale doprava určitě není nechána na pospas nové bytové výstavbě.
Oblíbené