Stovky lůžek pro ukrajinské uprchlíky
Developerská a investiční skupina GARTAL rozšiřuje svou pomoc uprchlíkům z Ukrajiny, kteří potřebují v Česku ubytovat. V prostorách bývalého hotelu Mars na Kubánském náměstí v Praze nabídne zdarma ubytování pro 200 žen a dětí, a to včetně stravy.
V jedinečné lokalitě na Smíchově vyroste dům pojící eleganci s pohodlím
Krásný dům u lesa není jen nemovitost, je to stav mysli. Taková parafráze citátu anglického spisovatele Douglase Adamse se nabízí při pohledu na vizualizace bytového domu, který v zákrutu ulice U Blaženky postaví developerská společnost Gartal.
V Tuchoměřicích vyrostl moderní bytový komplex
V překrásné a klidné lokalitě na západním okraji Prahy vyrostl nový bytový projekt Tuchoměřické zahrady. První etapa výstavby zahrnovala 2 budovy, ve kterých se nachází celkem 32 bytů od 1+kk do 4+kk.
V módě je byt s pracovnou a předzahrádkou. Odemknete ho klíčem v mobilu
Česká společnost v mnohém kopíruje západní standardy, ale k bydlení si Češi udržují svůj přístup. „Chtějí žít ve vlastním, což je obrovský rozdíl proti západní Evropě nebo Spojeným státům,“ říká Ing. Rostislav Petchenko.
Nejen v Praze v posledních letech vyvstává otázka, jak dopadne nová rezidenční výstavba na dostupnost parkovacích míst. Je to ale v první řadě město, které musí říct, co od developerů chce, komentuje Ing. Rostislav Petchenko.
Území Prahy z více než poloviny pokrývá zeleň, je tu řada ploch po někdejších průmyslových areálech nebo například po nádražích. Z nadhledu město nevypadá příliš zastavěné. Ale postupně se zahušťuje. S tím se vždy pojí otázka, jak nová rezidenční výstavba dopadne na dopravu v okolí a na dostupnost parkovacích míst. Odpověď na tuto otázku nemohou nabídnou developeři. Ti se musí řídit stavebními předpisy, které stanovují požadovaný počet stání v novostavbách. Je to tedy v prvé řadě město, které musí říct, co od developerů chce a zohlednit to ve zmíněných předpisech.
Dvě auta na rodinu dnes asi nejsou standard, společnost se obrací ke sdílenému způsobu života a silně například roste carsharing. Přesto se obvykle musíme snažit v rámci projektu vytvořit prostor pro parking, kde to jen jde. Pět podzemních podlaží ale kvůli tomu neuděláme. Jít pod zem je vždy technicky komplikované a nákladné. Většinou tak v našem oboru platí, že na parkovacích stáních se nevydělává. Prodáme je za to, co nás stojí jejich výstavba.
Může se tedy stát, že vzhledem k místním podmínkám vznikne problém s dopravou a rozsahem parkovacích ploch. Developer pak může třeba snížit dům o patro a spočítat si, zda se mu stavba ještě vyplatí. Někdy se ukáže, že nikoli a projekt skončí u ledu. Ale doprava určitě není nechána na pospas nové bytové výstavbě.
Favourites