Každé šesté parkovací místo s dobíjením. Development jde vstříc e-mobilitě
Z evropských silnic by měla od roku 2035 postupně mizet auta se spalovacím motorem. Výrobci je totiž od tohoto data nebudou smět dodávat na trh, navrhuje Evropská komise v rámci nového klimatického balíčku.
Na Kubáňském náměstí vznikají byty výjimečného střihu
Fasáda obložená pískovcovým kamenem, reprezentativní mramorové schodiště, stropy vysoké bezmála pět metrů. Někdejší společenský dům a hotel Mars na Kubánském náměstí v pražských Vršovicích je představitelem moderní architektury šedesátých let 20. století.
Menší byt je větší byznys, ale i početné rodiny chtějí žít ve svém
Byty jsou dlouhodobě považovány za dobrou investici, ale v době pandemie koronaviru to zjevně platí více než dřív. Podíl investorů v Česku se zvyšuje, a naopak mírně klesá procento těch, kteří si nový byt kupují, aby v něm sami žili.
Pětihvězdičkové zaměstnání ve skupině GARTAL
„Stabilní perspektivní firma, kde je prostor pro osobní rozvoj a uplatnění zkušeností. Skvělý tým a skvělé zázemí. Férová komunikace. Žádné škatulkování, každý má možnost být slyšen,“ shrnuje přednosti skupiny GARTAL její HR ředitelka Mgr. Ina Susha.
Nejen v Praze v posledních letech vyvstává otázka, jak dopadne nová rezidenční výstavba na dostupnost parkovacích míst. Je to ale v první řadě město, které musí říct, co od developerů chce, komentuje Ing. Rostislav Petchenko.
Území Prahy z více než poloviny pokrývá zeleň, je tu řada ploch po někdejších průmyslových areálech nebo například po nádražích. Z nadhledu město nevypadá příliš zastavěné. Ale postupně se zahušťuje. S tím se vždy pojí otázka, jak nová rezidenční výstavba dopadne na dopravu v okolí a na dostupnost parkovacích míst. Odpověď na tuto otázku nemohou nabídnou developeři. Ti se musí řídit stavebními předpisy, které stanovují požadovaný počet stání v novostavbách. Je to tedy v prvé řadě město, které musí říct, co od developerů chce a zohlednit to ve zmíněných předpisech.
Dvě auta na rodinu dnes asi nejsou standard, společnost se obrací ke sdílenému způsobu života a silně například roste carsharing. Přesto se obvykle musíme snažit v rámci projektu vytvořit prostor pro parking, kde to jen jde. Pět podzemních podlaží ale kvůli tomu neuděláme. Jít pod zem je vždy technicky komplikované a nákladné. Většinou tak v našem oboru platí, že na parkovacích stáních se nevydělává. Prodáme je za to, co nás stojí jejich výstavba.
Může se tedy stát, že vzhledem k místním podmínkám vznikne problém s dopravou a rozsahem parkovacích ploch. Developer pak může třeba snížit dům o patro a spočítat si, zda se mu stavba ještě vyplatí. Někdy se ukáže, že nikoli a projekt skončí u ledu. Ale doprava určitě není nechána na pospas nové bytové výstavbě.
Favourites