V jedinečné lokalitě na Smíchově vyroste dům pojící eleganci s pohodlím
Krásný dům u lesa není jen nemovitost, je to stav mysli. Taková parafráze citátu anglického spisovatele Douglase Adamse se nabízí při pohledu na vizualizace bytového domu, který v zákrutu ulice U Blaženky postaví developerská společnost Gartal.
Výjimečné byty vznikly v Hloubětíne
V centru Starého Hloubětína, jen pár kroků od stanice metra B – Hloubětín vyrostl nový bytový dům s názvem Park Corner, který hned po svém představení získal dvě nejvyšší ocenění v soutěži Realitní projekt roku 2019 a to Cenu architektů a Cenu veřejnosti.
Každé šesté parkovací místo s dobíjením. Development jde vstříc e-mobilitě
Z evropských silnic by měla od roku 2035 postupně mizet auta se spalovacím motorem. Výrobci je totiž od tohoto data nebudou smět dodávat na trh, navrhuje Evropská komise v rámci nového klimatického balíčku.
Zelené kaskády nabízí život v zeleni
Lehce industriální vzhled v zeleném hávu, technologie charakterizující moderní bydlení, okolí nabité příležitostmi pro trávení volného času v přírodě. Do centra Prahy je to přitom různými způsoby dopravy půl hodiny a méně.
Nejen v Praze v posledních letech vyvstává otázka, jak dopadne nová rezidenční výstavba na dostupnost parkovacích míst. Je to ale v první řadě město, které musí říct, co od developerů chce, komentuje Ing. Rostislav Petchenko.
Území Prahy z více než poloviny pokrývá zeleň, je tu řada ploch po někdejších průmyslových areálech nebo například po nádražích. Z nadhledu město nevypadá příliš zastavěné. Ale postupně se zahušťuje. S tím se vždy pojí otázka, jak nová rezidenční výstavba dopadne na dopravu v okolí a na dostupnost parkovacích míst. Odpověď na tuto otázku nemohou nabídnou developeři. Ti se musí řídit stavebními předpisy, které stanovují požadovaný počet stání v novostavbách. Je to tedy v prvé řadě město, které musí říct, co od developerů chce a zohlednit to ve zmíněných předpisech.
Dvě auta na rodinu dnes asi nejsou standard, společnost se obrací ke sdílenému způsobu života a silně například roste carsharing. Přesto se obvykle musíme snažit v rámci projektu vytvořit prostor pro parking, kde to jen jde. Pět podzemních podlaží ale kvůli tomu neuděláme. Jít pod zem je vždy technicky komplikované a nákladné. Většinou tak v našem oboru platí, že na parkovacích stáních se nevydělává. Prodáme je za to, co nás stojí jejich výstavba.
Může se tedy stát, že vzhledem k místním podmínkám vznikne problém s dopravou a rozsahem parkovacích ploch. Developer pak může třeba snížit dům o patro a spočítat si, zda se mu stavba ještě vyplatí. Někdy se ukáže, že nikoli a projekt skončí u ledu. Ale doprava určitě není nechána na pospas nové bytové výstavbě.
Favourites