Benefity nemusí být módní, hlavně když dělají radost


Mgr. Ina Susha, HR ředitelka skupiny GARTAL Lidé i firmy se často přizpůsobují tomu, co je v módě. Platí to také o zaměstnaneckých benefitech. Ve skupině GARTAL ale neděláme věci jen proto, že momentálně frčí. Zajímá nás, co naši zaměstnanci skutečně potřebují. Neomezujeme se přitom jen na každoroční průzkum spokojenosti. Potřeby zaměstnanců monitorujeme i v průběhu celého roku a případně benefity upravujeme tak, aby byly pro kolegy přínosem a zaměřujeme se na to, co lidem přinese radost.

Jak tedy vypadají naše benefity? Máme narozeninový den, kdy má oslavenec volno. Kolegové volí většinou pondělí nebo pátek, aby jim vznikl prodloužený víkend. Chtěli jsme podporovat nekuřáky, protože jsme spočítali, kolik času stráví kuřáci venku s cigaretou. Tak jsme zavedli a v minulých letech praktikovali nekuřácké dny volna. Několik lidí kvůli tomuto benefitu nechalo kouření, protože si řekli: když si odpustím tabák, mám dva dny dovolené ročně navíc.

Letos jsme místo toho naplánovali čtyři dny vánočního volna pro všechny. Kolegové jsou už začátkem roku potěšeni a nastavují si myšlení na to, že je třeba mít do Vánoc vše splněno, aby pak mohli odpočívat devět deset dní v kuse. V našem sortimentu benefitů nechybí klasický sick day pro ty, kdo se momentálně necítí být ve své kůži. Těm, kteří chtějí být ve skvělé kondici pořád, zase poskytujeme kartu MultiSport, s níž mají každý den volný nebo zvýhodněný přístup do tisíců sportovních a relaxačních zařízení po celé republice.

Velmi populární je dnes práce z domova, jejíž velké rozšíření přinesla pandemie koronaviru. My ji máme trvale v nabídce možností, jak mohou zaměstnanci přizpůsobit práci svým potřebám. První vlna nemoci covid nám ale přinesla zkušenost, že během home office se někdy až příliš stírají hranice mezi časem práce a volna. Lidé své nasazení a přesčasy přestanou vnímat a postihne je dlouhodobá únava. Pokud si některé firmy stěžují, že se jim lidé pracující z domova poflakují, tak v GARTALu máme zkušenosti spíše s opakem.

A pak je tu pestrá paleta způsobů, jak ve firmě budujeme pocit sounáležitosti a podporujeme týmovou práci. Ale o tom zase příště. Jen prozradím, že zázraky dovede i dobrá limonáda.

Mgr. Ina Susha, HR ředitelka skupiny GARTAL

arrow
Hide filter
close
close

Favourites

arrow